Ferrari 612 Scaglietti je automobil koji je na
tržištu zemenio model 456M od kojeg je veći i prostraniji. Dizajnirao
ga je Pinifarina, a svetsku premijeru luksuzni i moćni kupe 2+2 imao je
na salonu u Detroitu, pre dve godine. Ime je dobio po Sergiju
Scagliettiju, stručnjaku za karoserije koji je sarađivao s Ferrarijem
na samom početku njegovog razvoja. On je kreirao neke od najlepših
Ferrarijevih modela u pedesetim i šezdesetim godinama prošlog veka.
Zanimljivo je da Sergio Scaglietti u stvaranju svojih kreacija nije
koristio papir i olovku, nego je u stilu pravih umetnika svoje modele
oblikovao od aluminijuma. Bio je čuven kao vrhu-nski majstor za izradu
aluminijumskih delova karoserije, a s obzirom da je 612 izrađen upravo
od aluminijuma ovakav naziv nametnuo se kao sasvim logičan.
Ovo je prvi put da je Ferrari sopstvenim kapacitetima u Modeni da
proizveo model sa kompletno aluminijumskom karoserijom i 12
cilindarskim motorom. Zahvaljujući takvoj konstrukciji i upotrebi
aluminijuma postignuta je povećana krutost karoserije za 60 odsto uz
značajno smanjenje mase - iako povećanih dimenzija 612 Scaglietti lakši
je za 60 kg u poređenju sa 456M GTA.
Motor se nalazi iznad prednje osovine dok je menjač sa
diferencijalom smešten pozadi, čime je optimalno raspodeljena težina -
46 odsto napred i 54 odsto pozadi. Na taj način težište je spušteno na
najnižu moguću tačku, što bi trebalo da doprinese besprekornoj
upravljivosti ovog sportskog automobila sposobnog da postigne brzinu od
315 km/h.
Reč je o agregatu poznatom iz modela 575 Maranello, koji je za ovaj
model pojačan tako da ima 540 KS. Dvanaest cilindara sa 48 ventila
postavljeno je u V pod uglom od 65 stepeni, zapremina je 5748 cm 3 ,
maksimalna snaga od 540 KS postiže se pri 7250 obrtaja u minuti, a
ogroman obrtni moment od 588 Nm nastaje na 5250 obrtaja u minuti.
Zahvaljujući tako moćnom pogonskom agregatu, 612 Scaglietti ubrzava od
0-100 km/h za svega 4,1 sekundu i postiže maksimalnu brzinu od 315
km/h.
-------------------------------------------------------------------------------------
Tehničke karakteristike
Dužina 4902 mm
Širina 1957 mm
Visina 1344 mm
Međuosovinski razmak 2950 mm
Prednji / zadnji trag točkova 1688 / 1641 mm
Prednji / zadnji pneumatici 245/45 -18"/ 285/40 -19"
Cilindri 65° V12
Prečnik x hod klipa 89 x 77 mm
Zapremina 5748 cm 3
Kompresija 11,2:1
Maksimalna snaga 540 KS pri 7250 o/min
Maksimalni obrtni moment 588 Nm pri 5250 o/min
Maksimalna brzina >315 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 4.1 sekunda
-------------------------------------------------------------------------------------
Prvi put u istoriji ove marke tu je primenjeno i aktivno oslanjanje, posebni CST sistemi stabilnosti i kontrola trakcije.
Snaga se na pogonske točkove prenosi šestostepenim mehaničkim
menjačem koji je unapređen novom generacijom elektro-hidrauličnog
mehanizma tako da bi promena stepena prenosa trebalo da bude skoro
trenutna. Vozač može da bira između ručnog ili automatskog režima rada
kao u Formuli 1.
U odnosu na svog prethodnika 456M, 612 Scaglietti ima veće
dimenzije u svim pravcima, dužinom od 4,9m i povećanim međuosovinskim
razmakom omogućen je i lakši ulazak putnika na zadnja sedišta. Povećan
je i kapacitet prtljažnog prostora na 240 litara (25 odsto više od
456M) što omogućava da se smesti petodelni Ferrarijev prtljažni komplet
ili dva cela seta za golf.
Unutrašnjost je očekivano luksuzna, upotrebljeni su izuzetno
kvalitetni i vrlo atraktivni materijali, a glavna karakteristika je
vrhunska ergonomija gde je sve podređeno vozaču. Tu je i dvozonksi
klima uređaj, kao i vhunski Bose zvučni sistem specijalno prilagođen za
njegov enterijer od kože i aluminijuma.