Ferari

Ferrari 612 Scaglietti by Imola Racing

Generalna — Autor ferari @ 02:03
Ferrari 612 Scaglietti by Imola Racing Štampaj E-pošta
Oprema nudi novi izgled i obećava još dodatnih performansi od velikog GT-a.

KAO što ime nagoveštava, tjuneri u Imola Racing se specijalizuju za modifikacije Ferrarija a najnovija kreacija demonstrira njihovo umeće na vrlo dramatičan način.

Radeći na osnovi već odličnog Ferrari 612 Scagliettia, Imola doprinosi novom opremom za kroseriju i rangom nadogradnji performansi uz pomoć matične kompanije Dimex Automotive Group.

Enterijer može biti kastomizovan po želji kupca, što je jedan od osnovnih pravilnika svakog iole ozbiljnog tjunera današnjice, ali u ovom slučaju to se ograničava na kombinaciju crne i crvene kože, alkantare i aluminijumskog i ugljeničnog trima.

Tačni detalji što se tiče modifikacija performansi još uvek nedostaju, ali se zna da će "konja" biti 648 što 612 prebacuje u domen Enza koji je za samo 3 "konja" jači. Veća veličina i težina Scagliettia znači da će performanse biti nešto manje brutalne ali će, i pored toga, biti značajno poboljšane u odnosu na standardni V12 od 540ks.





Promocija novog Ferarija

Generalna — Autor ferari @ 01:01
Promocija novog Ferarija u Muđelu



Beta
Beta

Novi bolid Ferarija debitovaće na stazi u ponedeljak, a u saopštenju italijanske ekipe kaže se da su loši vremenski uslovi, kao i sneg koji je mnogo napadao u poslednjih nekoliko dana, krivi za promenu planova.

Ferari će biti prva ekipa koja će prezentovati bolid za novi sezonu, a prošlogodišnji vicešampion Felipe Masa će imati čas da ga prvi provoza.

Skup Ferrarija za Ginisovu knjigu rekorda

Generalna — Autor ferari @ 00:38
Skup Ferrarija za Ginisovu knjigu rekorda Ispis
 
 

 

Image 

Neverovatan prizor snimljen je tokom najvećeg skupa Ferraija ikada na jednom mestu. Zvaničnici Ginisove knjige rekorda bili su na licu mesta da potvrde ovu činjenicu.

 

Događaj koji smo najavljivali organizovan je povodom 60 godina legendarne, italijanske marke. Na stazi Silversone našlo se preko 385 Ferarija.

Ova lokacija je izabrana zbog istorijskog značaja za italijansku kompaniju. Britanska staza je mesto na kojem je Ferrari prvi put pobedio u F1 šampionatu. 14. jula 1951. godine za volanom pobedničkog Ferrrarija 375 nalazio se Froilan Gonzales.

 

 Image

 

U okviru ove manifestacije pojavio se i rekordan broj modela F40, precizno 40 Ferrarija F40. Izuzetno retki FXX pojavio se takođe na stazi Silverstone (proizvedeno samo 29 primeraka, plus jedan za Michaela Schumachera).


Aukcija cuvenih modela Ferarija...

Generalna — Autor ferari @ 14:11

Ferari priredio aukciju čuvenih modela

Italijanski proizvođač sportskih automobila "Ferari" priredio je veliku aukciju 33 poznata vozila

Ukupno, oni su prodati za 46 miliona dolara, a samo jedan od tih kolekcionarskih primeraka Ferarija prodat je za devet miliona i 265.000 dolara.

U saradnji sa poznatom aukcijskom kućiom "Sotebi" (Sotheby) i firmom specijalizovanom za aukcije automobila "RM", Ferari je ponudio 33 automobila i još 70 predmeta na događaju pod nazivom "Ferari: Legenda e Passione" (Legenda i strast).

Najbolju cenu dostigao je 330 TRI/LM Testa Rossa iz 1962. godine, koji je prodat za 9,275 miliona dolara - što je najviše novca ikada uzeto na javnoj aukciji za jednu stvar. Kada se uzme u obzir i inflacija, ta prodaja je među pet najboljih javnih prodaja ikada.

Sve u svemu, Ferari je inkasirao 46 miliona dolara, što je veoma veliki novac čak i za tu kompaniju, čiji najjeftiniji model ima osnovnu cenu od 150.000 dolara.

Jedna trećina modela koji su bili u ponudi prodata je za po milion dolara. Razne stvarčice koje vole kolekcionari, od srećnih rukavica nekog vozača, do delova trkačkog automobila prodate su za ukupno 617.095 dolara.

Najpopularniji i najskuplje prodat automobil na aukciji, koji je najpoznatiji po broju 0808, vozili u trkama Fil Hil and Oliver Gendebien do pobede 1962. goine u Le Manu.

To je takođe bila jedina 4-litarska Testa Rosa ikada napravljena i prva i poslednja te vrste koja je izašla iz Ferarija.

Zapaženi na aukciji bili su modeli Berlineta Kompeticione iz 1953. godine, koji je prodat za 5,71 miliona dolara, kao i 512S iz 1970. sa 550 konjskih snaga, koji je otišao novom vlasniku za 3,56 miliona.

Najjeftiniji model bio je 328GTS iz 1986. godine, koji je prodat za nešto manje od 60.000 dolara.

Manje skupi ali podjednako traženi na aukciji su bili i eksponati poput makete u razmeri 1:24 modela F2004, koji je prodat za 66.712 dolara ili odelo koje je nosio šampion Formule jedan Mihael Šumaher 2005. godine, koje je prodato za skoro 30.000.

Aukcija je organizovana u znak obeležavanja 60. godišnjice, kao i skretanja pažnje na servis Ferari klasik, koji ima zadatak da odbnovi kolekcionarske primerke Ferarija.

Procenjeno je da je na aukciji učestvovalo između 500 i 600 ponuđača iz celog sveta, a samo dva predmeta nisu prodata.


novosti Ferarija CALIFORNIA

Generalna — Autor ferari @ 14:06

Ferrari California : nove slike

Ferrari California : nove slike

Nemački magazin AutoBild je objavio nekoliko novih fotografija (uključujući prvu pravu sliku unutrašnjosti) najnovijeg Ferrarijevog modela California, čija će zvanična svetska premijera inače biti upriličena na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu.Kao što je poznato, Ferrari California će biti dostupan isključivo u formi kabrioleta sa tvrdim sklapajućim krovom (spušta/podiže se za samo 14 sekundi) i kao takav treba da zadovolji i najzahtevnije kupce u pogledu voznih osobina i uživanja u vožnji (za unapređenje komfora brine se i novo multilink zadnje vešanje). Pod aluminijumskim odelom ovog Ferrarija se krije 4,3 litarski V8 agregat sa direktnim ubrizgavanjem, koji raspolaže sa 460KS pri 7500 o/min., uparen sa sedmostepenom transmisijom sa duplim kvačilom. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude...



Skuderija Ferari- odeljenje Ferarija

Generalna — Autor ferari @ 03:31

Skuderija Ferari

Iz projekta Википедија

Skoči na: navigacija, pretraga
Amblem Skudera Ferarija

Skudera Ferari je naziv odeljenja italijanske automobilske kompanije Ferari. Odeljenje je posvećeno autotrkama i poznato je po svojem formula 1 timu.

Simbol tima je konj koji se propinje, a boja tima je crvena.

Reč skudera na italijanskom znači štala, a Ferari je prezime osnivača kompanije, Enca Ferarija.

Firma je osnovana 1929. godine. Sedište firme je u gradiću Maranelo, u blizini Modene, u severnoj Italiji. U početku je nastupala za Alfa romeo, a u formuli jedan je od samog početka 1950. godine.

Navijači Ferarija se popularno nazivaju tifozi.

Sadržaj

[sakrij]

Istorija [uredi]

Bivši vozači [uredi]

2000. - 2006. [uredi]

Ovaj period karakterišu uzastopne titule koje su Ferari i Mihael Šumaher osvajali. Tandem je bio nepobediv od 2000. do 2004. godine. Drugi vozač tima u tom periodu je bio Rubens Barikelo, koji je uvek bio između drugog i četvrtog mesta u kategoriji vozača.

Dominacija je bila pogotovu očigledna 2002. godine kada je Ferari osvojio 15 od 17 trka. U tom periodu Šumaher je prestigao i rekord Fanđa od 5 titula najboljeg vozača sezone.

Ta tradicija je prekinuta 2005. godine kada je tim Ferarija iako u istom sastavu osvojio tek treće mesto u kategoriji konstruktora, Šumaher takođe treće, a Barikelo tek osmo mesto.

U 2006. godini u tim je došao Felipe Masa. Ipak Ferari ni ove sezone nije uspeo da osvoji titulu. Doduše svega za 5 poena (206:201), ali Reno je i ove sezone uspeo da osvoji titulu. Šumaheru je takođe za svega nekoliko poena (134:121) titulu ponovo uzeo Fernando Alonso.

Glavne promene u timu su odlazak višestrukog šampiona Mihaela Šumahera i glavnog stratega tima Rosa Brauna.

Ipak, Ferari je imao uspešnu sezonu 2007. Zahvaljujući špijunskoj aferi i eliminaciji Meklarena iz takmičenja konstruktora, Ferari je proglašen za najboljeg konstruktora u 2007. godini. U ovoj sezoni boje Ferarija u formuli 1 su branili Бразил brazilac Felipe Masa i finac Kimi Raikonen. Raikonen je takođe poneo titulu šampiona Formule 1. Direktor tima je Žan Tod.

2008. godina [uredi]

Za Ferari će u sezoni 2008. nastupati isti vozači kao i u prethodnoj sezoni. Ove godine njihovi bolidi će nositi brojeve 1 (Raikonen) i 2 (Masa).


Leteći ferari stiže 2010. godine!

Generalna — Autor ferari @ 01:48

Leteći ferari stiže 2010. godine!

         

>> --> Verovali ili ne, najnoviji model autokuće Ferrari moći će da leti! Američka kompanija Moller International radi na "ferariju 599 GTBB", koji će se na tržištu pojaviti 2010, po ceni od 400.000 evra, a koji će moći da leti na visini od 1.500 metara.

Model aerodinamičnog oblika sada je u fazi testiranja. Planirano je da maksimalna brzina ovog čuda od automobila, bude 170 na putu, a 240 kilometara na sat u vazduhu.


Osam motora - četiri ispod haube i četiri u zadnjem delu automobila, zajedno će imati snagu od 800 konja, a pokretaće ih hibridno gorivo i struja.

Vozilo će se u vazduhu kretati slično helikopteru, a kada je automobil na tlu krila će služiti umesto spojlera.

Čitav projekat, navodno, finansira jedan ruski tajkun.

Ferrari 250 GTO - najskuplji automobil na svetu

Generalna — Autor ferari @ 02:06

Ferrari 250 GTO - najskuplji automobil na svetu

Ako već niste među milionima onih koji smatraju da Ferrari 250 GTO iz 60-tih godina prošlog veka opravdano nosi epitet “najlepši svih vremena”, sledeću titulu mu ne možete osporiti – ovo je zvanično najskuplji automobil svih vremena, jer je prošlog meseca prodat na jednoj aukciji za 20 miliona evra.

Ferari-1-tanka.jpg
ferrari_sa-strane.jpg

Iako je smatran jednim od najvrednijih sportskih četvorotočkaša, verovalo se da će maksimalna cifra na aukciji dostići 14 miliona. Ali čekić se oglasio tek na sumi od 20 miliona i novi svetski rekord je oboren. Anonimni kupac iz Engleske je stvarno mnogo želeo ovog lepotana u svojoj kolekciji.

Time je na drugo mesto najskuplje prodatih automobila svih vremena pomeren još jedan Ferarijev model - Ferarri California Spyder iz 1961, koji je u maju ove godine otišao za oko 7 miliona evra.

Za jedno mesto je pao i 1931 Bugatti Royale Kellner Coupe, dugogodišnji šampion liste najskupljih, koji je još 1987. godine našao vlasnika među 4.000 automobilskih fanova u londonskom Rojal Albert Holu, za 6,5 miliona evra.

Ferrari 250 GTO
Ferari-svi.jpg

Samo je 39 primeraka ovog legendarnog Ferarijevog modela proizvedeno između 1962. i 1964. godine. Kreirao ga je Đoto Bizarini sa svojim timom, a namenski su pravljeni za trke u GT klasi pod okriljem FIA.

Ferari-dodatak.jpg
Ferari-motor.jpg

Međutim, pre nego što je završio posao, Bizarini je sa nekoliko ključnih ljudi napustio Ferari tokom čuvenog "Palas revolta", pa je posao morao da dovrši Đirolamo Gardini, iskoristivši gotovo sve Bizarinijeve modifikacije sa test automobila.

Model 250 GTO (Gran Turismo Omologato), evoluirani 250 GT, se pokazao kao pun pogodak. Sa 3-litarskim V12 motorom i 302 konjske snage, mogao je da razvije maksimalnih 283 kilometara na sat.

"Testa Rossa sa krovom" kako ga je štampa nazvala na predstavljanju, je već u svojoj prvoj sezoni osvojio šampionat u Diviziji III. Takođe '63. i '64. godine, pa će ovaj het-trik ostati upamćen kao najveći uspeh serije 250, poslednjeg Ferarijevog trkačkog automobila sa motorom napred.


FERRARI F50.......

Generalna — Autor ferari @ 01:19

   


Još od kad je 1964. godine svjetska automobilska organizacija FIA odbila homologaciju Ferarijevog modela 250 LM, ovaj italijanski proizvođač većinu svojih sportskih ambicija usmjerava na Formulu 1. Od tog momenta komercijalni automobili Ferarija su imali sve manje i manje dodirnih tačaka sa trkačkim proizvodima ovog vrhunskog proizvođača. Da bi ponovo uspostavio vezu izmađu svojih modela koji se voze po autodromima i onih koji se kreću po saobraćajnim putevima, sredinom osamdesetih Ferrari počinje sa proizvodnjom superautomobila koji su svoje korjene vukli iz Formule 1 i bili pravljeni u ograničenim serijama.
Poslje modela 288 GTO i F40, na pedesetu godišnjicu automobilske fabrike Ferrari, pretstavljen je i F50.
U ovakvom automobilu je sve podređeno performansama i nema mjesta za bilo kakve kompromise koji bi doprineli smanjivanju voznih karakteristika. Pa je dizajnerski studio Pininfarina imao zadatak da dizajn ovog super automobila ima svrhu u pobolojšanju njegovih performansi a ne da mu obezbedi mjesto u muzeju savremenih umjetnosti. Zbog tog zahtjeva može se reći da je vazdušni tunel bio glavni dizajner. Karoserija je naravno izrađena od kompozitnih materijala, uglavnom od Karbon Fibera a primjenu su našli i Kevlar i saćasti Nomeks. Baza šasije u kojoj se nalazi kabina za dvoje putnika je kavez od karbon fibera koji je preko aluminijumskih umetaka povezan sa prednjim oslanjanjem napred a motorom i šestostepenim manuelnim mjenjačem pozadi. Motor je porjeklom iz Ferrari 412T formula 1 modela, i u pitanju je atmosferski V12 pod uglom od 65 stepeni sa 4.7 litara radne zapremine. Blok motora je od livenog gvožđa a glave od aluminijuma u kojima se nalazi po dva bregasta vratila sa po 5 ventila po cilindru (3 za usis i 2 za izduv). Direktno za motor i mjenjač je povezano zadnje oslanjanje koje se kao i prednje kontroliše preko centralne elekrtonske jedinice, pa se tako ECU brine da na osnovu elemenata vožnje kao što su bočno i uzdužno ubrzanje i ugao skretanja obezbedi optimalnu tvrdoću amortizera za datu situaciju. Za zaustavljanje se brinu Brembo ventilirajući diskovi prečnika od 355 mm na prednjim i 335 mm na zadnjim točkovima sa četvoroklipnim aluminijumskim čeljustima koje su se nalazile ispod točkova od 18 cola. Na osamnaestinčne točkove su se stavljale gume dimenzija 245/35ZR-18 napred i 335/30ZR-18 nazad. Produkcija ovog Ferarija koji je koštao 480 000 američkih dolara je obohvatala proizvodnju 349 primjeraka u kupe i roudster varijantama u 5 boja: crvena, crvena Barchetta, žuta, crna i siva Nurburgring.

MOTOR:
 - V12 srednje uzdužno postavljen sa atmosferskim punjenjem
 - 4700 ccm, 85.0 mm x 69.0 mm
 - DOHC, 5 ventila po cilindru, Bosch napajanje gorivom, kompresija 11.3:1
 - snaga 382.6 kw / 513.1 bhp @ 8500 rpm, 109.17 bhp po litri zapremine, 388.71 bhp po toni (1 bhp na 2,5 kg)
 - obrtni moment 470.47 nm / 347 ft lbs @ 6500 rpm

DIMENZIJE I MASA
 - masa praznog vozila: 1320 kg
 - dužina: 4480 mm
 - širina: 1986 mm
 - visina: 1120 mm

PERFORMANSE
 - 0-100 kmh: 3,7 sec
 - 0-160 kmh: 7,3 sec
 - 0-402 m: 11,1 sec
 - 0-1000 m: 21,7 sec
 - maksimalna brzina: 325 kmh



F1: Ferari predstavio 248 F1

Generalna — Autor ferari @ 17:15
F1: Ferari predstavio 248 F

 

 

Kao što je i najavljeno danas je Ferari na stazi Mugelo predstavio novi 248 F1 bolid. Čast da ga provoza pred brojnim novinarima imao je naravno Mihael Šumaher. Sem novog bolida, novo je i ime modela. Umesto dosadašnjeg F2005, bolid nosi oznaku 248, što treba da ukaže na novi 2.4 litarski motor i 8  cilindara.

Pre prvog pojavljivanja na stazi Ferari je objavio i prve slike novog bolida. Prve promene su primetne na dosta užem zadnjem kraju, izmenjenom zadnjem stabilizatoru, kraćim izduvnim cevima i originalnoj poziciji retrovizora.  

Na novom Ferariju su primetne i reklame novog sponzora Martini. 

mugello.jpg

Šumaher pred novimarima na stazi Mugelo

Slede jutros objavljene fotografije novog Ferarija:

 ferrari01large.jpg

ferrari02large.jpg 

ferrari03large.jpg


2009 Ferrari F430 M16 Scuderia Spider(NOVITET)

Generalna — Autor ferari @ 14:01
2009 Ferrari F430 M16 Scuderia Spider Ispis
 
 

 

Image

Ferrari je odlučio da 16 konstruktorsku titulu u Formuli 1 obeleži predstavljanjem 16M Scuderia Spider verzije modela F430.



Na stazi Mugello premijerno predstavljena kabrio ili Spider verzija, poseduje tvrdi preklopivi krov, a u odnosu na standardni F430 Spider, Scuderia 16m je lakša za 80 kg. Najveća novina je 7-stepena transmisija sa duplim kvačilom, koja će se naći i u modelu California.

 

Image



Oba kabrioleta, California i F430 Spider Scuderia, pokretaće V8 motor zapremine 4.3 litra sa 510 KS. S obzirom na manju težinu od 1340 kg, odnos težina/snaga biće odličnih 2,6 kg po 1 KS. Osnovna i suštinska razlika biće pozicija motora. Za razliku od modela California, koji ima motor smešten napred, F430 će ostati istinski sportista sa centralno postavljenim motorom.

 

Image



Najavljene performanse kabrioleta su izuzetne: 3,7 sekundi do 100 km/sat i maksimalna brzina od 315 km/sat.

 

Image



Osnovna boja za ovu posebnu seriju biće sivo-crna, a za ostale boje i kombinacije boja u skladu sa željama kupaca pobrinuće se Carrozzeria Scaglietti program personalizacije. Ferrari će ponuditi ograničenu seriju od 499 primeraka Scuderia verzije F430 Spider.

 

Image



www.ferrariworld.com

SCUDERIA SPIDER 16M


MOTOR
Atmosferski centralno postavljen 90° V8, 4308 cc
Max snaga 375.4 kW (510 ks) pri 8500 ob/min
Max ob.momenat 470 Nm (47.7 Kgm) pri 5250 ob/min
Max brzina motora 8640 ob/min
Kompresioni odnos 11.9:1
Prečnik i hod 92 mm X 81 mm
Specifična snaga 118.4 ks/lit

TRANSMISIJA
6-stepeni plus rikverc F1 menjač
„Suvo“ duplo kvačilo
Elektronski diferencijal E-diff + F1-Trac
Uljno podmazivanje sa ulje/voda hlađenjem

PERFORMANSE
Ubrzanje 0-100 km/sat 3.7 s
Max brzina 315 km/sat
Težina/snaga 2.6 kg/ks
Potrošnja 15.7 l/100 km (kombinovana ECE)
CO2 emisija 360 g/km (kombinovana ECE)

ŠASIJA I KAROSERIJA

Dimenzije:
- Dužina 4512 mm
- Širina 1923 mm
- Visina 1216 mm
- Međuosovinsko 2600 mm
- Trag prednjih točkova 1669 mm
- Trag zadnjih točkova 1616 mm

Težina 1340 kg (-80 kg vs F430 Spider)
Distribucija 43% napred, 57% pozadi
Kapacitet rezervoara 95 lit.
398mm X 36mm karbon-keramički diskovi sa aluminijumskim 6-klipnim kleštima
350mm X 34mm karbon-keramički diskovi sa aluminijumskim 6-klipnim kleštima
19" petokraki naplatci
Gume: 235/35 napred i 285/35 pozadi; Fabbrica Pirelli PZero Corsa

ELEKTRONSKI SISTEMI
CST Sistem kontrole stabilnost i prenosa snage. Na volanu je smešten poznati manettino prekidač, koji omogućeva pet različitih kombinacija podešavanja režima rada menjača, ogibljenja, CST i F1 Track sistema.

 

Image

Image

Image


Ferrari 612 Scaglietti

Generalna — Autor ferari @ 03:38
Ferrari 612 Scaglietti je automobil koji je na tržištu zemenio model 456M od kojeg je veći i prostraniji. Dizajnirao ga je Pinifarina, a svetsku premijeru luksuzni i moćni kupe 2+2 imao je na salonu u Detroitu, pre dve godine. Ime je dobio po Sergiju Scagliettiju, stručnjaku za karoserije koji je sarađivao s Ferrarijem na samom početku njegovog razvoja. On je kreirao neke od najlepših Ferrarijevih modela u pedesetim i šezdesetim godinama prošlog veka.

Slika

Zanimljivo je da Sergio Scaglietti u stvaranju svojih kreacija nije koristio papir i olovku, nego je u stilu pravih umetnika svoje modele oblikovao od aluminijuma. Bio je čuven kao vrhu-nski majstor za izradu aluminijumskih delova karoserije, a s obzirom da je 612 izrađen upravo od aluminijuma ovakav naziv nametnuo se kao sasvim logičan.

Ovo je prvi put da je Ferrari sopstvenim kapacitetima u Modeni da proizveo model sa kompletno aluminijumskom karoserijom i 12 cilindarskim motorom. Zahvaljujući takvoj konstrukciji i upotrebi aluminijuma postignuta je povećana krutost karoserije za 60 odsto uz značajno smanjenje mase - iako povećanih dimenzija 612 Scaglietti lakši je za 60 kg u poređenju sa 456M GTA.

Motor se nalazi iznad prednje osovine dok je menjač sa diferencijalom smešten pozadi, čime je optimalno raspodeljena težina - 46 odsto napred i 54 odsto pozadi. Na taj način težište je spušteno na najnižu moguću tačku, što bi trebalo da doprinese besprekornoj upravljivosti ovog sportskog automobila sposobnog da postigne brzinu od 315 km/h.

Slika
Slika

Reč je o agregatu poznatom iz modela 575 Maranello, koji je za ovaj model pojačan tako da ima 540 KS. Dvanaest cilindara sa 48 ventila postavljeno je u V pod uglom od 65 stepeni, zapremina je 5748 cm 3 , maksimalna snaga od 540 KS postiže se pri 7250 obrtaja u minuti, a ogroman obrtni moment od 588 Nm nastaje na 5250 obrtaja u minuti. Zahvaljujući tako moćnom pogonskom agregatu, 612 Scaglietti ubrzava od 0-100 km/h za svega 4,1 sekundu i postiže maksimalnu brzinu od 315 km/h.

Slika

-------------------------------------------------------------------------------------
Tehničke karakteristike
Dužina 4902 mm
Širina 1957 mm
Visina 1344 mm
Međuosovinski razmak 2950 mm
Prednji / zadnji trag točkova 1688 / 1641 mm
Prednji / zadnji pneumatici 245/45 -18"/ 285/40 -19"
Cilindri 65° V12
Prečnik x hod klipa 89 x 77 mm
Zapremina 5748 cm 3
Kompresija 11,2:1
Maksimalna snaga 540 KS pri 7250 o/min
Maksimalni obrtni moment 588 Nm pri 5250 o/min
Maksimalna brzina >315 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 4.1 sekunda
-------------------------------------------------------------------------------------

Prvi put u istoriji ove marke tu je primenjeno i aktivno oslanjanje, posebni CST sistemi stabilnosti i kontrola trakcije.

Snaga se na pogonske točkove prenosi šestostepenim mehaničkim menjačem koji je unapređen novom generacijom elektro-hidrauličnog mehanizma tako da bi promena stepena prenosa trebalo da bude skoro trenutna. Vozač može da bira između ručnog ili automatskog režima rada kao u Formuli 1.

U odnosu na svog prethodnika 456M, 612 Scaglietti ima veće dimenzije u svim pravcima, dužinom od 4,9m i povećanim međuosovinskim razmakom omogućen je i lakši ulazak putnika na zadnja sedišta. Povećan je i kapacitet prtljažnog prostora na 240 litara (25 odsto više od 456M) što omogućava da se smesti petodelni Ferrarijev prtljažni komplet ili dva cela seta za golf.

Slika

Unutrašnjost je očekivano luksuzna, upotrebljeni su izuzetno kvalitetni i vrlo atraktivni materijali, a glavna karakteristika je vrhunska ergonomija gde je sve podređeno vozaču. Tu je i dvozonksi klima uređaj, kao i vhunski Bose zvučni sistem specijalno prilagođen za njegov enterijer od kože i aluminijuma.


Velicanstveni 599 GTB Fiorano

Generalna — Autor ferari @ 02:44

Prosli put sam pisao o Ferarijevom osvajanju titule u Formuli 1. Sezona formule se zavrsila tako da je to vec postalo istorija. Ovog puta cu vam pisati o najnovijem ferarijevom modelu kog verovatno svi znate, a ako ne znate evo sanse da saznate o njemu neke stvari. Kao prvo vec je dobio propratni komentar koji glasi: Pobednik pre starta. Nije ni cudo. U pitanju je velicanstveni 599 gtb fiorano. Ovaj auto spada u ekskluzivnu kategoriju automobila sa cenom oko 400.000 evra. U istom drustvu su I Porse karera GT I Mercedes SLR. Italijanska fabrika se za utakmicu u 'ligi izuzetnih' automobila pripremila kao I uvek – pobednicki. Sa 'tricavih' 620 konja, malo tehnike iz Formule 1 I upadljivim I agresivnim izgledom. Jedan gospodin koji se zove Dzejson Kastriota koji inace radi kod Pininfarine je tako smekerski nacrtao 599 gtb da auto deluje da pobedjuje na trkama cak I kad stoji u mestu. 599 odise dizajnom punim prestiza stila I moci... Samo je potrebno primetiti detalje kao sto su otvori za vazduh (ima ih cak jedanaest) da bi se izveo zakljucak da u poredjenju sa prethodnim modelom 575 maranelo ova nova masina Ima jos izrazenije sportske karakteristike. To je I logicno jer je 599 gtb naslednik prethodnog modela – 575 maranelo.

Ferrari 599 GTB Fiorano

E sad, pritisnemo dugme da bi se upalio motor ( jednog lepog dana ;) ), a menjac tada naravno funkcionise u automatskom modu. Kako kazu ljudi iz naseg Auto-bilda, automobilskog casopisa koji su inace imali tu srecu da ga testiraju ( deo I mog teksta je preuzet od njih) zvuk je prilicno neprimetan. Tek nakon 4000. obrtaja cuje se prava muzika iz izduvnog sistema I to zahvaljujuci sistemu klapni koje se otvaraju na visokim obrtajima. Elektronsko ogibljenje omogucava da se neosetno prelazi preko rupa. Sto znaci da u ovakvoj vrsti voznje nema sportske tvrdoce I agresivnosti. Iz fabrike isticu da tako mora biti zbog musterija koje u proseku godisnje prelaze 10.000 km najvise po Azurnoj obali...

Ferrari 599 GTB Fiorano

Ferrari 599 GTB Fiorano


Zajedničko delo dva ljuta dizajnera

Generalna — Autor ferari @ 02:38

Obeležavajući 50 godina rada, Đorđeto Đuđaro je izvajao skulpturu na točkovima, pod nazivom „GG50“. On je svoju ideju izložio predsedniku Ferarija Luki di Montecemolu koji je insistirao da koncept nastane na osnovama „skaljetija“ i da, koliko god bude inovativan u dizajnu, mora da zadrži vezu sa Ferarijevom tradicijom. S obzirom na to da je koncept nastao na osnovama „ferarija 612 skaljeti“, zadržao je njegovu osnovnu mehaniku.Nešto kraći nego „skaljeti“, Đuđarov koncept je stilski uspeliji i daleko dopadljiviji, posebno na prednjem delu. Đorđeto Đuđaro se potrudio da u vozačkom delu pruži još veći komfor, pre svega da novim dizajnom vrata omogući lak ulazak i izlazak iz vozila. Centralna tabla je potpuno redizajnirana, ali su sami instrumenti zadržali originalan stil. Najzanimljiviji detalj u enterijeru vozila je prostor iza vozača u koji, kada se sklope zadnja sedišta, može da se smesti i veći prtljag. Sklapanje zadnjih sedišta, što je operacija koja je u „skaljetiju“ nezamisliva, omogućeno je ugradnjom novog, redizajniranog 95-litarskog rezervoara za gorivo.

Njegov novi oblik i drugačiji položaj, u zadnjem delu ostavio je ukupno 500 litara prtljažnog prostora. Na taj način „GG50“, sem brzine i izuzetne upravljivosti, nudi mogućnost dužeg putovanja za dve osobe, sa svim stvarima potrebnim za jedan vikend. Kada je reč o performansama, one nisu promenjene u odnosu na „skaljeti“. I dalje je pod dugačkom haubom V12 motor zapremine 5,7 litara sa 540 KS. Snaga se uz pomoć šestostepenog sekvencijalnog menjača prenosi na zadnje točkove. „GG50“, osim što priča priču o 50 godina rada slavnog dizajnera, predstavlja se kao redak model, koji je nastao, praktično, saradnjom ljutih rivala – Pininfarine i Đuđara. Naime, „skaljeti“, koji su u Ferariju konstruisali po najsavremenijim tehnološkim principima, kao tehnički najnapredniji i najambiciozniji model sa znakom crnog konja, dizajnirali su Pininfarinini kreatori, a restilizovao čuveni Đuđaro.

Motor je preuzet iz modela ferari enco koji je proizveden u limitiranoj verziji od 399 komada I od tada se vise ne proizvodi. Aluminijum umesto celika omogucava da ovaj auto bude laksi za 50 kg I pored toga sto je duzi od prethodnog modela dok je I motor laksi za oko 20 kg. 53 odsto mase vozila se nalazi na zadnjoj osovini sto je fenomenalno za sportsku voznju. Amortizeri sa uljem I cesticama metala postaju tvrdji pod dejstvom magnetnog polja, dok F1 menjac vrsi promenu stepena prenosa jos brze nego na drugim ferarijevim modelima - za 100 milisekundi. Primera radi jedno dobro izvedeno menjanje brzine rucnim menjacem traje 400 milisekundi.

Fiorano iz mesta do 100 km na sat stize za neverovatnih 3.7 sekundi. Probni vozaci tvrde da neko ko dobro vozi moze da postigne I ubrzanje od 3.5 sekundi. Inace maksimalna brzina je 333 km/h. Motor vrti bez problema do 8400 obrtaja. Zvuk ovog motora sa 12 cilindara je mnogo bolji od bilo kog sa 8 ili 10 cilindara. Pri brzinama iznad 300 km/h zadnji bocni delovi krova sluze kao krilca stvaraju potisak od 150 kg na zadnji deo auta. Kada se upotrebi manetino kojim se auto prilagodjava za razlicite uslove voznje menja se I ponasanje vozila. U poziciji rejs amortizeri, vreme promene brzina I kontrola proklizavanja deluju ostro dok u poziciji koja se zove sport omogucava osecaj kao u formuli, iako su brzina menjaca, odziv na gas, I tvrdoca ogibljenja nesto ublazeni.

 

MOTOR: V 12 cetiri ventila po cilindru

ZAPREMINA: 5999 ccm, Snaga: 456 kw (620 ks) pri 7600 obrtaja.

OBRTNI MOMENAT: 608 Nm pri 5600 o/min

Sestostepeni automatski menjac sa sekvencijalnom rucnom komandom (cambiocorsse)

MASA: 1690 KG

Maksimalna brzina: preko 330 km/h

Ubrzanje od 0 do 100 km 3,7 sec

Potrosnja: 21,3 l / 100 km

Cena: oko 400.000 evra


Ko je najbolji vozač formule 1 svih vremena?

Generalna — Autor ferari @ 02:36

Ko je najbolji vozač formule 1 svih vremena?

Postoji mnogo toga što povezuje dva najuspešnija pilota u istoriji Formule 1, iako njihove nastupe deli više od četiri decenije. Sa izuzetnom kondicijom, Fanđo je bio preteča današnjih modernih atleta u Formuli 1. Za svojih pet titula argentinski as nije uspeo da dobije ni hiljaditi deo onoga što je Šumi do sada zaradio.

Enco Ferari nije voleo Fanđa. 'Komendatore' je priznavao Fanđu da je najbolji vozač svoga vremena, ali mu je osporavao ljudske kvalitete. Zapravo, radilo se o klasičnom sukobu dve izuzetno jake i nezavisne ličnosti. No, i pored toga Enco nikada do tada nije za jednog vozača izdvojio toliko para, koliko je 1956. platio Fanđa.