Ferari

15 Nov, 2008

Zajedničko delo dva ljuta dizajnera

Generalna — Autor ferari @ 02:38

Obeležavajući 50 godina rada, Đorđeto Đuđaro je izvajao skulpturu na točkovima, pod nazivom „GG50“. On je svoju ideju izložio predsedniku Ferarija Luki di Montecemolu koji je insistirao da koncept nastane na osnovama „skaljetija“ i da, koliko god bude inovativan u dizajnu, mora da zadrži vezu sa Ferarijevom tradicijom. S obzirom na to da je koncept nastao na osnovama „ferarija 612 skaljeti“, zadržao je njegovu osnovnu mehaniku.Nešto kraći nego „skaljeti“, Đuđarov koncept je stilski uspeliji i daleko dopadljiviji, posebno na prednjem delu. Đorđeto Đuđaro se potrudio da u vozačkom delu pruži još veći komfor, pre svega da novim dizajnom vrata omogući lak ulazak i izlazak iz vozila. Centralna tabla je potpuno redizajnirana, ali su sami instrumenti zadržali originalan stil. Najzanimljiviji detalj u enterijeru vozila je prostor iza vozača u koji, kada se sklope zadnja sedišta, može da se smesti i veći prtljag. Sklapanje zadnjih sedišta, što je operacija koja je u „skaljetiju“ nezamisliva, omogućeno je ugradnjom novog, redizajniranog 95-litarskog rezervoara za gorivo.

Njegov novi oblik i drugačiji položaj, u zadnjem delu ostavio je ukupno 500 litara prtljažnog prostora. Na taj način „GG50“, sem brzine i izuzetne upravljivosti, nudi mogućnost dužeg putovanja za dve osobe, sa svim stvarima potrebnim za jedan vikend. Kada je reč o performansama, one nisu promenjene u odnosu na „skaljeti“. I dalje je pod dugačkom haubom V12 motor zapremine 5,7 litara sa 540 KS. Snaga se uz pomoć šestostepenog sekvencijalnog menjača prenosi na zadnje točkove. „GG50“, osim što priča priču o 50 godina rada slavnog dizajnera, predstavlja se kao redak model, koji je nastao, praktično, saradnjom ljutih rivala – Pininfarine i Đuđara. Naime, „skaljeti“, koji su u Ferariju konstruisali po najsavremenijim tehnološkim principima, kao tehnički najnapredniji i najambiciozniji model sa znakom crnog konja, dizajnirali su Pininfarinini kreatori, a restilizovao čuveni Đuđaro.

Motor je preuzet iz modela ferari enco koji je proizveden u limitiranoj verziji od 399 komada I od tada se vise ne proizvodi. Aluminijum umesto celika omogucava da ovaj auto bude laksi za 50 kg I pored toga sto je duzi od prethodnog modela dok je I motor laksi za oko 20 kg. 53 odsto mase vozila se nalazi na zadnjoj osovini sto je fenomenalno za sportsku voznju. Amortizeri sa uljem I cesticama metala postaju tvrdji pod dejstvom magnetnog polja, dok F1 menjac vrsi promenu stepena prenosa jos brze nego na drugim ferarijevim modelima - za 100 milisekundi. Primera radi jedno dobro izvedeno menjanje brzine rucnim menjacem traje 400 milisekundi.

Fiorano iz mesta do 100 km na sat stize za neverovatnih 3.7 sekundi. Probni vozaci tvrde da neko ko dobro vozi moze da postigne I ubrzanje od 3.5 sekundi. Inace maksimalna brzina je 333 km/h. Motor vrti bez problema do 8400 obrtaja. Zvuk ovog motora sa 12 cilindara je mnogo bolji od bilo kog sa 8 ili 10 cilindara. Pri brzinama iznad 300 km/h zadnji bocni delovi krova sluze kao krilca stvaraju potisak od 150 kg na zadnji deo auta. Kada se upotrebi manetino kojim se auto prilagodjava za razlicite uslove voznje menja se I ponasanje vozila. U poziciji rejs amortizeri, vreme promene brzina I kontrola proklizavanja deluju ostro dok u poziciji koja se zove sport omogucava osecaj kao u formuli, iako su brzina menjaca, odziv na gas, I tvrdoca ogibljenja nesto ublazeni.

 

MOTOR: V 12 cetiri ventila po cilindru

ZAPREMINA: 5999 ccm, Snaga: 456 kw (620 ks) pri 7600 obrtaja.

OBRTNI MOMENAT: 608 Nm pri 5600 o/min

Sestostepeni automatski menjac sa sekvencijalnom rucnom komandom (cambiocorsse)

MASA: 1690 KG

Maksimalna brzina: preko 330 km/h

Ubrzanje od 0 do 100 km 3,7 sec

Potrosnja: 21,3 l / 100 km

Cena: oko 400.000 evra


Komentari


Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me