Ferari

15 Nov, 2008

Ferrari 612 Scaglietti

Generalna — Autor ferari @ 03:38
Ferrari 612 Scaglietti je automobil koji je na tržištu zemenio model 456M od kojeg je veći i prostraniji. Dizajnirao ga je Pinifarina, a svetsku premijeru luksuzni i moćni kupe 2+2 imao je na salonu u Detroitu, pre dve godine. Ime je dobio po Sergiju Scagliettiju, stručnjaku za karoserije koji je sarađivao s Ferrarijem na samom početku njegovog razvoja. On je kreirao neke od najlepših Ferrarijevih modela u pedesetim i šezdesetim godinama prošlog veka.

Slika

Zanimljivo je da Sergio Scaglietti u stvaranju svojih kreacija nije koristio papir i olovku, nego je u stilu pravih umetnika svoje modele oblikovao od aluminijuma. Bio je čuven kao vrhu-nski majstor za izradu aluminijumskih delova karoserije, a s obzirom da je 612 izrađen upravo od aluminijuma ovakav naziv nametnuo se kao sasvim logičan.

Ovo je prvi put da je Ferrari sopstvenim kapacitetima u Modeni da proizveo model sa kompletno aluminijumskom karoserijom i 12 cilindarskim motorom. Zahvaljujući takvoj konstrukciji i upotrebi aluminijuma postignuta je povećana krutost karoserije za 60 odsto uz značajno smanjenje mase - iako povećanih dimenzija 612 Scaglietti lakši je za 60 kg u poređenju sa 456M GTA.

Motor se nalazi iznad prednje osovine dok je menjač sa diferencijalom smešten pozadi, čime je optimalno raspodeljena težina - 46 odsto napred i 54 odsto pozadi. Na taj način težište je spušteno na najnižu moguću tačku, što bi trebalo da doprinese besprekornoj upravljivosti ovog sportskog automobila sposobnog da postigne brzinu od 315 km/h.

Slika
Slika

Reč je o agregatu poznatom iz modela 575 Maranello, koji je za ovaj model pojačan tako da ima 540 KS. Dvanaest cilindara sa 48 ventila postavljeno je u V pod uglom od 65 stepeni, zapremina je 5748 cm 3 , maksimalna snaga od 540 KS postiže se pri 7250 obrtaja u minuti, a ogroman obrtni moment od 588 Nm nastaje na 5250 obrtaja u minuti. Zahvaljujući tako moćnom pogonskom agregatu, 612 Scaglietti ubrzava od 0-100 km/h za svega 4,1 sekundu i postiže maksimalnu brzinu od 315 km/h.

Slika

-------------------------------------------------------------------------------------
Tehničke karakteristike
Dužina 4902 mm
Širina 1957 mm
Visina 1344 mm
Međuosovinski razmak 2950 mm
Prednji / zadnji trag točkova 1688 / 1641 mm
Prednji / zadnji pneumatici 245/45 -18"/ 285/40 -19"
Cilindri 65° V12
Prečnik x hod klipa 89 x 77 mm
Zapremina 5748 cm 3
Kompresija 11,2:1
Maksimalna snaga 540 KS pri 7250 o/min
Maksimalni obrtni moment 588 Nm pri 5250 o/min
Maksimalna brzina >315 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 4.1 sekunda
-------------------------------------------------------------------------------------

Prvi put u istoriji ove marke tu je primenjeno i aktivno oslanjanje, posebni CST sistemi stabilnosti i kontrola trakcije.

Snaga se na pogonske točkove prenosi šestostepenim mehaničkim menjačem koji je unapređen novom generacijom elektro-hidrauličnog mehanizma tako da bi promena stepena prenosa trebalo da bude skoro trenutna. Vozač može da bira između ručnog ili automatskog režima rada kao u Formuli 1.

U odnosu na svog prethodnika 456M, 612 Scaglietti ima veće dimenzije u svim pravcima, dužinom od 4,9m i povećanim međuosovinskim razmakom omogućen je i lakši ulazak putnika na zadnja sedišta. Povećan je i kapacitet prtljažnog prostora na 240 litara (25 odsto više od 456M) što omogućava da se smesti petodelni Ferrarijev prtljažni komplet ili dva cela seta za golf.

Slika

Unutrašnjost je očekivano luksuzna, upotrebljeni su izuzetno kvalitetni i vrlo atraktivni materijali, a glavna karakteristika je vrhunska ergonomija gde je sve podređeno vozaču. Tu je i dvozonksi klima uređaj, kao i vhunski Bose zvučni sistem specijalno prilagođen za njegov enterijer od kože i aluminijuma.


Komentari

  1. Kakva je ovo masina sunce ti tvoje. Kada je budem kupio zovem te da se provozamo:-)

    Autor sasaradulovic — 15 Nov 2008, 14:54

  2. odlicno je, jedina zamerka je naziv bloga, pise se FERRARI a ne FERARI

    Autor ncubranovic — 17 Nov 2008, 15:52

  3. Odlican ti je blog...

    Autor markomet — 17 Nov 2008, 16:00

  4. Hvala sto ste posetili moj blog, i vasa tema je interesantna mislim da ima mnogo stosta da se pise o ovako ekskluzivnim automobilima!!

    Autor Dusan — 20 Nov 2008, 15:05

  5. Nisam neki ljubitelj ferrari-a, ali ne bih se uopste bunila da vozim jedan ovakav! :) Super ti je blog!

    Autor marinamet — 22 Nov 2008, 02:26


Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me