Skuderija Ferari- odeljenje Ferarija
Skuderija Ferari
Iz projekta Википедија
Skudera Ferari je naziv odeljenja italijanske automobilske kompanije Ferari. Odeljenje je posvećeno autotrkama i poznato je po svojem formula 1 timu.
Simbol tima je konj koji se propinje, a boja tima je crvena.
Reč skudera na italijanskom znači štala, a Ferari je prezime osnivača kompanije, Enca Ferarija.
Firma je osnovana 1929. godine. Sedište firme je u gradiću Maranelo, u blizini Modene, u severnoj Italiji. U početku je nastupala za Alfa romeo, a u formuli jedan je od samog početka 1950. godine.
Navijači Ferarija se popularno nazivaju tifozi.
Sadržaj[sakrij] |
Istorija [uredi]
Bivši vozači [uredi]
- Mihael Šumaher (1996-2006), 5 titula
- Rubens Barikelo (2000-2005)
- Mika Salo (1999)
- Edi Irvajn (1996-1999)
- Gerhard Berger (1987-1989, 1993-1995)
- Žan Alezi (1991-1995)
- Nikola Larini (1992,1994)
- Ivan Kapeli (1992)
- Alen Prost (1990-1991)
- Najdžel Mensel (1989-1990)
- Majkl Alboreto (1984-1988)
- Stefan Johanson (1985-1986)
- Rene Arnua (1983-1985)
- Didie Pironi (1981-1982)
- Žil Vilnev (1977-1982)
- Džodi Šekter (1979-1980)
- Karlos Rojtman (1977-1978)
- Niki Lauda (1974-1977)
- Klej Regaconi (1970-1972, 1974-1976)
- Džeki Iks (1968, 1970-1973)
- Mario Andreti (1971-1972)
- Kris Amon (1967-1969)
- Lorenco Bandini (1962, 1964-1967)
- Fil Hil (1958-1962)
- Rikie Ginter (1960-1961)
- Volfgang fon Trips (1957-1958, 1960-1961)
- Hoze Froilan Gonzalez (1951, 1954-1955, 1957, 1960)
- Majk Hotorn (1953-1954, 1957-1958)
- Luiđi Muso (1956-1958)
- Piter Kolins (1956-1958)
- Huan Manuel Fanđo (1956)
- Đuzepe Farina (1953-1953)
- Luiđi Vilorezi (1950-1953)
- Alberto Askari (1950-1953)
2000. - 2006. [uredi]
Ovaj period karakterišu uzastopne titule koje su Ferari i Mihael Šumaher osvajali. Tandem je bio nepobediv od 2000. do 2004. godine. Drugi vozač tima u tom periodu je bio Rubens Barikelo, koji je uvek bio između drugog i četvrtog mesta u kategoriji vozača.
Dominacija je bila pogotovu očigledna 2002. godine kada je Ferari osvojio 15 od 17 trka. U tom periodu Šumaher je prestigao i rekord Fanđa od 5 titula najboljeg vozača sezone.
Ta tradicija je prekinuta 2005. godine kada je tim Ferarija iako u istom sastavu osvojio tek treće mesto u kategoriji konstruktora, Šumaher takođe treće, a Barikelo tek osmo mesto.
U 2006. godini u tim je došao Felipe Masa. Ipak Ferari ni ove sezone nije uspeo da osvoji titulu. Doduše svega za 5 poena (206:201), ali Reno je i ove sezone uspeo da osvoji titulu. Šumaheru je takođe za svega nekoliko poena (134:121) titulu ponovo uzeo Fernando Alonso.
Glavne promene u timu su odlazak višestrukog šampiona Mihaela Šumahera i glavnog stratega tima Rosa Brauna.Ipak, Ferari je imao uspešnu sezonu 2007. Zahvaljujući špijunskoj
aferi i eliminaciji Meklarena iz takmičenja konstruktora, Ferari je
proglašen za najboljeg konstruktora u 2007. godini. U ovoj sezoni boje Ferarija u formuli 1 su branili
brazilac Felipe Masa i
finac Kimi Raikonen. Raikonen je takođe poneo titulu šampiona Formule 1. Direktor tima je Žan Tod.
2008. godina [uredi]
Za Ferari će u sezoni 2008. nastupati isti vozači kao i u prethodnoj sezoni. Ove godine njihovi bolidi će nositi brojeve 1 (Raikonen) i 2 (Masa).